Lösningar

Samma telefonväxel i Sverige, Danmark, Finland och Norge (Norden)

Björn Ströberg

Björn Ströberg

För företag med kontor utanför Sveriges gränser är en molnväxel ett utmärkt valt. Eftersom allt du behöver är en internetanslutning spelar det ingen roll om dina kollegor sitter axel mot axel eller på andra sidan jordklotet.

Tidigare har svenska företag med utländska kontor varit tvungna att spendera pengar på separata telefonsystem från olika leverantörer och telefoniavtal från olika operatörer.

Detta blir dyrt och krångligt.

För ett förutsägbart pris kan du med Telekompaniets molnväxel skala upp till flera filialer med egna lokala telefonnummer – och på så sätt visa lokal närvaro.

Vi hjälper dig med mobilabonnemang och telefonväxel med lokala nummer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Alla nordiska länder hamnar i samma växellösning och får samma kontaktperson. 

Läs om hur vi har hjälpt företag med filialer utomlands att sänka kostnader och öka sin produktivitet.

#1 Obundet och billigare samtalspriser

Att uppskatta vilka abonnemang och tjänster som är rätt för dig är svårt nog hemma i Sverige. Utanför rikets gränser är det ännu svårare.

Våra avtal har inga bindnings- eller uppsägningstider, så när du vill och behöver kan du enkelt öka eller minska i storlek.

Det blir lättare för dig och som ett resultat kan du koncentrera dig på viktigare saker än telefoniavtal.

Eftersom Telekompaniets telefonväxel är en molntjänst ringer du via internet och slipper mobiltariffer.

Även om du behöver ringa från mobilen är det bara att använda mobilappen och du betalar då endast några ören. Inom företaget ringer du alltid kostnadsfritt mellan alla nordiska länder.

#2 Flera utländska nummer, en lösning

Det är alltid lättare att få svar när du ringer från ett nummer som känns igen. Har du exempelvis kontoret i Estland, men behöver ringa till dina svenska kontakter är det bäst att du visar ett svenskt nummer.

Ett annat exempel kan vara att en verksamhet har kontor på Cypern, men behöver kunna visa svenska, danska, finska och norska telefonnummer.

I vår lösning kan du få alla världens lokala telefonnummer du behöver.

#3 Bättre samarbete när alla sitter i ett och samma telefonsystem

Oavsett vart i världen du har dina filialer sitter alla i ett och samma system. Det gör att du sömlöst ser status på utländska kollegor, kan chatta, koppla och prata med dem.

Det ökar samhörigheten och förenklar samarbetet.

#4 Visa vilket nummer du vill med mobilappen

Med mobilappen kan du snabbt och enkelt välja vilket nummer du vill visa.

Har du filialer i Portugal, Danmark, Norge eller Finland väljer du med ett knapptryck vilket nummer som ska visas när du ringer ut, och när du vill ändra tillbaka är det lika enkelt.

Genom att visa lokala nummer ökar du svarsfrekvensen.

Till skillnad mot WhatsApp kan du med mobilappen ringa vart du vill.

Personen du vill nå behöver inte ha samma app.

Med mobilappen kan du till och med ringa till en gammal hederlig bakelittelefon i Skutskär.

#5 En molntjänst från ett svenskt företag för svenska företag med utländska kontor

Det blev en lång rubrik, men det jag vill säga är att stora delar av Telekompaniets egen kundtjänst sitter utomlands.

Med vår egen erfarenhet om vad som är viktigt och behövs, har vi utan att kompromissa anpassat arbetsrutiner och funktioner, för att vår egen kundtjänst ska fungera så effektivt som möjligt.

Men olika företag har naturligtvis olika arbetssätt.

Ett par exempel på andra svenska företag med utländska kontor som vi har hjälpt.

36 mäklare i Spanien med bara mobiltelefoner. Ett callcenter i Polen med 19 fasta IP-telefoner. Och sex personer som sitter i Riga och ringer från sina Mac-datorer – fullt integrerade med huvudkontoret på Stureplan.

Oavsett hur du väljer att jobba och vart du än sitter kopplar vi fram dina samtal.

Sammanfattning

Distribuerad arbetskraft börjar bli allt vanligare för svenska företag. Men hantering av olika telefonsystem för olika kontor och anställda på distans är krångligt och blir lätt ineffektivt.

Hur kan du få alla (och allt) att jobba tillsammans?

Även om vår stora kundbas är i Sverige, kan vi med erfarenheten från våra egna filialkontor och andra svenska företags utländska kontor, hjälpa dig sänka kostnader, öka produktiviteten och förbättra samarbetet genom att knyta ihop allt till samma lösning.

Telekompaniet telefonitjänst för företag

Björn Ströberg

Björn Ströberg

Björn är Telekompaniets grundare. Han har jobbat med telefoni sen 1987 och långsiktighet är hans ideologi. Kärlek och värme finns i allt han gör, och han älskar musik mer än partipolitik.