Se bindningstid på företagets mobilabonnemang

De flesta operatörer kan ge er en sammanställning av företagets olika bindningstider via telefon eller mail utöver att du tar reda på det själv i deras olika självbetjäningsportaler.

Vi börjar med att säga att Telekompaniet, som driver denna sida, inte har bindningstid på några mobilabonnemang, någonsin. Abonnemang kan avslutas eller nedgraderas på dagen, sen betalar du inte mer. Gäller för våra mobilabonnemang i hela Norden (Sverige, Norge, Finland och Danmark).

Telenor slopade bindningstiden för privatpersoner 2018 och formulerar det fint på sin hemsida: "vi tycker att relationer ska förtjänas, inte bindas upp".

Tele2 slopade bindningstiderna för privatpersoner 2014 med följande motivering: 

"Det är omodernt att låsa in en kund i 24 månader med små möjligheter till förändringar. Nu ändrar vi på det för att göra våra kunder på riktigt nöjda, genom slopad bindningstid, mer frihet och större möjlighet att själva anpassa våra tjänster efter sina mobilvanor"

Telia har inte heller bindningstid för rena mobilabonnemang för privatpersoner. 

3 slopade bindningstider för privatpersoner år 2020. Utan motivering, men bättre sent än aldrig.

 

Men du har ju surfat till den här sidan för att du är ett företag . Det var ju synd, men nedan har vi samlat kontaktvägarna för att få tag på inlåsningstiden som är kvar innan du kan byta operatör till Telekompaniet 😜

 

Se bindningstid för företag mobilabonnemang 3 (Tre)

Mitt 3 Företag

Eller

0771 - 735 311 

Eller via e-post

Se bindningstid för företag mobilabonnemang Telia

MyBusiness

Eller

90 400

Eller chat och e-post

Se bindningstid för företag mobilabonnemang Tele2

Självservice­tjänster hos Tele2

Eller

0200-23 23 23 

Eller e-post

Se bindningstid för företag mobilabonnemang Telenor 

Mitt Företag

Eller 

Företagsportalen

Eller 

020-222 222

Eller via e-post