Kundberättelse

Fastighetsverksamhet förbättrar kundservicen och effektiviserar arbetet med mobil växel

  • Signalisten

    www.signalisten.se
  • Storlek

    SMB (10-49 anställda)

  • Bransch

    Fastighetsverksamhet

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten ca 4000 lägenheter och 200 lokaler runt om i Solna. Många hyresgäster innebär många inkommande samtal. Därför behövde Signalisten en smidig och effektiv växel.


Tjänster som används

“Man kan snabbt och smidigt ställa in allting själv och många saker är automatiserade på ett smart sätt. Det är enkelt att logga in på sin profil och att registrera sin kalender och sin tillgänglighet”

avatar-sylwester-fagerlund
Sylwester Fagerlund IT- och telefoniansvarig

Från fasta telefoner till mobil molnväxel

Sylwester Fagerlund är ansvarig för Signalistens IT och telefoni. Han var med när Signalisten från början anlitade Telekompaniet.

“Det var när vi bestämt oss för att gå över till mobiltelefoner, istället för att använda de fasta telefonerna, som vi kontaktade Telekompaniet”, säger han.

Med många inkommande samtal från hyresgäster och entreprenörer var det viktigt för Signalisten med en bra telefonväxel. Idag går alla samtal först till kundtjänst, som därefter kopplar dem vidare.

“Istället för vanliga Telia-abonnemang ville vi ha en helhetsleverantör med växel och allt under samma tak”, säger Sylwester.

Han framhåller värdet i att enkelt och snabbt kunna styra sin status och tillgänglighet.

“Det betyder mycket att man slipper bli störd om man sitter i ett möte. Man kan välja vilka samtal som ska släppas igenom, och vilka som ska gå till en kollega istället”, förklarar Sylwester.

Ett användarvänligt gränssnitt

Sylwester uppskattar att systemet är lätt att lära sig och att manövrera. Ett användarvänligt gränssnitt gör det roligare att arbeta och gör att de många funktionerna används. 

“Man kan snabbt och smidigt ställa in allting själv och många saker är automatiserade på ett smart sätt. Det är enkelt att logga in på sin profil och att registrera sin kalender och sin tillgänglighet”, säger han.

Idag jobbar alla anställda primärt utifrån sina mobiltelefoner, men har ändå både ett 08- och ett 070-nummer.

“Det här systemet är betydligt flexiblare än det vi hade förut, när vi hade fler fasta telefoner”, säger Sylwester.

signalisten-bild-pa-broschyr

“Supporten funkar kanonbra”

En väl fungerande support ser Sylwester som en grundförutsättning hos en telefonileverantör.

“Supporten ska ju helt enkelt bara fungera – och det gör den hos Telekompaniet”, säger han.

Sylwester minns att det precis i starten uppstod några mindre bekymmer, och då fungerade supporten över all förväntan.

“Supporten är kanonbra. Men nu var det väldigt länge sedan vi behövde höra av oss till dem, eftersom allting flyter på så bra” avslutar han.