Kundberättelse

Intresseorganisationen fick en optimal IT-lösning

  • RSMH Stockholm/Gotland

    www.rsmhstockholm.se
  • Storlek

    SMB (10-49 anställda)

  • Bransch

    Ideell förening

RSMH Stockholm/Gotland (RSMH SG) har funnits i huvudstaden sedan 1978. Det är en organisation för människor med psykisk ohälsa. Fokus är på kamratstöd, återhämtning och intressepolitik. För fem år sedan kom RSMH SG i kontakt med Telekompaniet. Tajmingen var perfekt och lösningen optimal, enligt verksamhetschef Christer Jerström.


Tjänster som används

“Personkontakt, det är det som gör att man blir kvar som partner. Det är värt väldigt mycket”

avatar-christer-jerstrom
Christer Jerström Verksamhetschef

Kände sig lurade – behövde hjälp

Kontakten började med Complete Office, en samarbetspartner till Telekompaniet. RSMH SG var i behov av att byta kopiator.

- Vid den tidpunkten hade vi precis köpt på oss ett telefonsystem som inte alls funkade. Innan det hade vi haft en analog växel som vi var tvungna att byta. Vi bytte till ett molnbaserat system, men där blev vi lurade – vi blev blåsta. Det fungerade inte, och det var svindyrt, berättar Christer.

rsmh-hela-ganget

Telekompaniet gjorde livet enklare för RSMH SG. Internet, kopiator och telefon levererades i ett.

- De kom med en lösning som blev bra för oss. Sen har vi även bytt till fiber, det har också varit väldigt stabilt. De har varit duktiga på att ordna saker till oss när det är dags att förnya. Men det är inte de här anledningarna till att vi har Telekompaniet som partner, säger Christer.

På den här punkten är Christer tydlig:

- Jag har kontakt med samma personer, det skiftar beroende på mina problem. Telefon och kopiator med en kille, installationer och tekniska delar med en annan. Så de kan mina egenheter och påhitt, det har aldrig blivit några bekymmer. De känner mig.

”Någon kan alltid erbjuda ett bättre pris”

Det är inga höga priser för tjänsterna. Och skillnaderna mellan vad de olika telefonoperatörer erbjuder är inte stora.

Med andra ord är priset inte det viktigaste.

- Jag får ett samtal var sjätte vecka där någon alltid kan erbjuda ett bättre pris. Jag vet inte om de kan det, men å andra sidan är det inte väsentligt. Personkontakt, det är det som gör om man blir kvar som partner. Det är värt väldigt mycket. Jag har inga problem att ringa och fråga om någonting. Jag får alltid ett svar, oavsett om jag gillar det eller inte. Jag vill alltid ha ett svar, i stället för att det ska förfinas med ord som inte hjälper till.

Vill du veta mer om samarbetet eller vad vi kan göra för ditt företag?

Lämna dina uppgifter så kontaktar en av våra specialister dig.