Kundberättelse

Driftsäker växellösning ger försäkringsbolag tydligare överblick och förbättrade processer

  • Movestic Liv & Pension

    www.movestic.se
  • Storlek

    Medium (100+ anställda)

  • Bransch

    Försäkring

Movestic Liv & Pension erbjuder personligt anpassat sparande och försäkringsskydd för privatpersoner och företagare. Med ett uttalat fokus på tillgänglighet och service till samarbetspartners och kunder behöver företaget ett pålitligt och smidigt system för telefoni och kundkontakter.


Tjänster som används

"Vi har fått hjälp med allt möjligt, från rena driftsfrågor till assistans med att ta fram rapporter som hjälper vår kundservice"

Magnus Elgebrandt
Magnus Elgebrandt Driftchef

En driftsäker växellösning

Med många inkommande samtal är det viktigt för Movestic att enkelt kunna slussa kunder vidare till rätt person. Magnus Elgebrandt är driftchef på Movestic och han är den som sköter den löpande kontakten med Telekompaniet.

“Med Telekompaniets lösning har vi fått en väldigt bra överblick. Vi ser precis hur vi ligger till med till exempel svarstider och kan sköta olika telefonköer parallellt”, säger Magnus.

Han framhåller vikten av ett driftsäkert och pålitligt system utan störningar av olika slag.

“Systemet vi har nu är väldigt stabilt och håller en genomgående bra ljudkvalitet. Det är viktigt”, förklarar Magnus.

Ett användarvänligt system och en hjälpsam partner

Magnus betonar även vikten av att anlita en engagerad partner för sin telefoni, och framhåller att Telekompaniet gärna hjälper till med både stort och smått, allt efter behov.

“Vi har fått hjälp med allt möjligt, från rena driftsfrågor till assistans med att ta fram rapporter som hjälper vår kundservice”, säger han.

Just möjligheten att skapa rapporter och att plocka fram statistik är något Magnus ser som mycket värdefullt.

“Med tydliga rapporter blir det lättare för oss att utvärdera och förbättra vårt arbete och våra processer”, säger han.

movestic-radgivning

En tillgänglig och tillmötesgående support

Även om allt fungerar bra, så kan det ibland hända att man behöver kontakta supporten. Då är det viktigt med en support som är tillgänglig, agerar snabbt och är lösningsfokuserad.

“När det varit bråttom så har vi alltid fått hjälp direkt. Och även när det gäller mindre akuta ärenden så brukar det gå väldigt fort”, säger Magnus.

Magnus upplever att Telekompaniets storlek gör företaget mer personligt och lättillgängligt än vad bjässarna i branschen är.

“Det är viktigt att vara på tårna och kunna lösa problem när det väl gäller – och det gör Telekompaniet alltid”.