Kundberättelse

Duschbyggarna och Telekompaniet inledde ett samarbete 1998 då de behövde modern telefoni.

  • Duschbyggarna AB

    www.duschbyggarna.se
  • Storlek

    SMB (5-15 anställda)

  • Bransch

    VVS-varor, Partihandel

Duschbyggarna grundades 1972 som VVS grossist för inredning till våtrum. Med specialsortiment för dusch och bad. Via ett återförsäljarnät med utställningar i butik och webshoppar tillhandahåller man inspiration, artiklar och installationshjälp, till kunder över hela landet. Duschbyggarna ser sig som ett litet företag med personliga kontakter och har en stark utveckling där funktion och design är viktiga.


Tjänster som används

Det är ett antal olika samverkande faktorer som gör att vi fortfarande anlitar Telekompaniet. Först måste tjänsterna vara moderna, lättanvända och driftssäkra. En annan mycket viktig faktor är tillgänglighet till support. Det måste vara lätt att komma i kontakt och få hjälp när något uppstår eftersom vår administration är digitaliserad via molntjänster.

Johan Ljungqvist
Johan Ljungqvist VD

Vår verksamhet med en (1) tele/dataoperatör sedan 1998.

Johan ljungqvist berättar:

"- Det telefonsystem som vi hade fram till 1998 började då bli lite föråldrat och i mina första kontakter med Björn på Telekompaniet förstod vi att det började komma nya funktioner som skulle underlätta och effektivisera vårat arbete."

Med god pedagogisk förmåga visades vi ett antal olika förbättringar som skulle göra våra arbetsdagar lättare.

Då vi på Duschbyggarna under alla år varit innovativa och i framkant av produktutveckling inom badrummet, både vad gäller funktion och design, kändes Telekompaniet som en likasinnad partner.

Med facit i hand 23 år senare och fortfarande nyttjare av Telekompaniets tjänster kan jag konstatera att vi gjorde rätt val.  

Vad som har var bäst under alla dessa år.

Ibland är det skönt att vara slö och inte ändra rutiner, men då det gäller vår egen produktutveckling och våra digitala tjänster måste medvetenheten och långsiktigheten vara avgörande. Det är ett antal olika samverkande faktorer som gör att vi fortfarande anlitar Telekompaniet.

Framförallt måste tjänsterna vara moderna, lättanvända och driftssäkra. En annan mycket viktig faktor är tillgänglighet till support. Det måste vara lätt att komma i kontakt och få hjälp när något uppstår eftersom det alltid är bråttom när det gäller tele/data.

Det har under årens lopp visat sig att det fungerar utmärkt med Telekompaniet på dom punkterna. Då jag går in i ett samarbete är min målsättning att det skall bli långsiktigt. Jag försöker alltid få en känsla för det innan jag påbörjar något. Jag fick det intrycket från början och här står vi 23 år senare.

Att det funkar på det personliga planet är också en betydande faktor och genom åren så har jag haft en hel del småtrevliga samtal med Björn och andra Telekompanister om både det ena och det andra. Sånt tycker jag är kul, därför det fördjupar en redan fungerande relation!

Nu har vi precis gått över till Telekompaniets mobila växel.

Jag uppskattar mest att vi faktiskt blir ”mobila” och kan delta i växeln oberoende av var personalen befinner sig.

Jag tycker också att Telekompaniet har lyckats bra med att göra användargränssnittet enkelt och lättförståeligt, det är verkligen ingen självklarhet.

 

Kopparmiljon-mindre

“Framtiden”

Om inget oförutsett inträffar kommer vårt samarbete att fortsätta till dess att jag inte längre har något att säga till om på Duschbyggarna, och viljan har alltid funnits så vi har alltid löst upp knutarna för det"oförutsedda" inträffar ibland.

Berättar Johan ljungqvist.

Vill du veta mer om samarbetet eller vad vi kan göra för ditt företag?

Lämna dina uppgifter så kontaktar en av våra specialister dig.