Integrationer mellan molnväxel och affärssystem

Jonathan Littenström

Jonathan Littenström

Det bästa ekonomisystemet är troligtvis inte samma system som det bästa ärendehanteringssystemet. Det här resulterar i att företag behöver flera system att underhålla med rätt uppgifter. Är systemen installerade på en server så kan de ofta kopplas ihop med en brygga (ytterligare en mjukvara som kan strula). De nya webbaserade systemen har löst det med något som heter API. Där system får byta information med varandra för att slippa underhålla två system med rätt data.

När det gäller telefoni så är det ju ytterligare ett system. Här slipper du kanske underhålla med kunduppgifter. Men kanske kan det hjälpa om du har en modern molnväxel och ett modernt system för ärendehantering eller CRM (sälj)?

Telekompaniets molnväxel har ett öppet API som gör att det går att knyta ihop med era system. 

Det finns ett antal färdiga integrationer som ni kan använda utan vidare ansträngning.

Ex. så kan vi öppna rätt kundkort baserat på inringande telefonnummer. Basen för det är att ert system har möjligheten att söka efter en kontakt/företag i adressfältet. Ex. så här: https://www.eniro.se/0858777078/personer

Vi stödjer också "Call To"-länkar så att du kan klicka direkt på ett telefonnummer så ringer vi upp det automatiskt.

Det finns även färdiga integrationer för de vanligaste systemen:

Lime CRM
Upsales (CRM)
Zendesk (ärendehantering)
Hubspot (ärendehantering, marknadsföring och CRM)

 

Jonathan Littenström

Jonathan Littenström

Jonathan är VD och en av två delägare på Telekompaniet sedan 2010. Ansvarar idag för kundutveckling som består av ett gäng glada Telekompisar som dagligen är i kontakt med våra kunder för att se hur vi kan hjälpa till på fler områden än idag. Jonathan själv gillar att driva affärer som är komplexa på ena eller andra sättet. Så har du något riktigt krångligt på G så sätt honom på prov.