Produkter & Tjänster, Affärstips

4 verktyg som ger er kundtjänst nöjdare kunder

Adam Fakhouri

Adam Fakhouri

Kundtjänst har för många företag gått från nödvändigt ont till företagens största konkurrensfördel. Den största faktorn för nöjda kunder är människorna som arbetar på ditt företag. Det kan vi inte hjälpa dig med 😜 Denna artikel fokuserar på fyra verktyg som kan hjälpa dig och dina medarbetare att ge era kunder en bättre kundupplevelse.

Inspelning av telefonsamtal

Att spela in samtal kan ha många fördelar. Du kan gå tillbaka i tiden 24 månader och enkelt hitta ett samtal baserat på samtalstid, datum eller numret till den du pratat med.

Användningsområdena spänner brett från att spela in ordrar/avtal eller att bara gå tillbaka för att påminnas om vem som sa vad. Kanske i utbildningssyfte eller faktiskt föreviga ett bra förhandlingssamtal eller beröm från en kund.

Här kan du läsa mer om inspelning av samtal.

Inspelade samtal

Desktop CC (ContactCenter) - För teamleaders på kundtjänst

Få en snabb överblick över nuläget för att snabbt kunna ta beslut om bemanning på olika köer baserat på belastning och brutna nyckeltal. Se det själv på din dator för att själv vara chefen eller vissa alla på en stor skärm och låt personalen själv briljera med att visa fina nyckeltal och agera själva om någon siffra blir röd.

desktop cc

 

Wallboards kan också delas publikt på internet som nedan med motsvarande funktioner för servicenivå och gränsvärden för att byta färg.

dashboard-wallboard-statistik

Statistik för telefoni

Nyckeltal är olika för alla företag. Några generella är svarstid, samtalstid eller antal utgående samtal på en säljavdelning.

De vanligaste nyckeltalen svarsgrad, väntetid, samtalstid, servicenivå 1 min och servicenivå 2 min kan alla på företaget komma åt kostnadsfritt direkt från vår app för android/iOS (sök på telekompaniet) eller från valfri webbläsare på home.telekompaniet.se

För dig som behöver mer avancerad statistik så behöver du rättigheten administratör och hittar då avancerad statistik på home.telekompaniet.se under administration - Statistik. Här kan du göra fler val för att se statistik manuellt baserat på datum och anknytningar eller exportera allt till excel och bygga dina egna rapporter därifrån. Du kan även välja att få en rapport mailad till dig per dag, vecka eller månad.

statistik2

 

Chat-widget på din hemsida

Ordrarna gick först från butik till fax och telefon. Sen kom internet och idag görs det mesta via mail eller webshop. Idag är det dina kunder som bestämmer hur de vill kontakta er. Ni har ett kontor för fysiska besök, ett telefonnummer, en mailadress och en hemsida. Erbjuder ni även era kunder att kontakta er via chat så är ni välkomnande för de flesta individer. Vi erbjuder en enkel och gratis chat där ni enkelt tar emot och besvarar chat i samma app som ni använder för telefonin. Som plus i kanten visar vi även öppettiderna för telefonväxeln och antal samtal i kön. Vill ni ta steget längre och samla alla tänkbara kontaktvägar i samma verktyg så kallas det omnikanal och ni kan läsa mer om det här.

widget-hemsida

Hoppas dessa verktyg och denna artikel kan bidra till att ni får nöjdare kunder. Vi bistår gärna med våra erfarenheter och skräddarsyr lösningar för er. Skicka er intresseanmälan till oss på fax 08-58777099 😉

Adam Fakhouri

Adam Fakhouri

Adam är ekonomi och kundtjänstchef på Telekompaniet sedan 2015. Har du förslag på hur vi kan ge er en bättre kundupplevelse så hör av dig till Adam!